Skip to content
Kees RoelandschapSep 11, 2024 at 13:094 min read

Klantverhaal: Navaio "Kom bij ons werken, dan krijg je een Tesla Model 3"

Informatiesecuritybedrijf Navaio groeit. En hard ook. Om de zakelijke kilometers groener te maken én om toekomstige collega’s over de streep te trekken, vullen de IT’ers hun vloot via MisterGreen aan met Tesla’s Model 3. Partners Cedric Baas en Benjamin Uittenbogaard vertellen wat elektrisch rijden voor hun onderneming betekent.

 

VERTEL EENS IETS OVER JULLIE ORGANISATIE. WIE ZIJN JULLIE EN WAT DOET JULLIE PRECIES? 

C: ‘Navaio is een vrij jong bedrijf in de IT-security. Onze thuisbasis is hartje Haarlem, maar we werken voor opdrachtgevers door het hele land. Benjamin en ik zijn twee van de vijf partners – hij is verantwoordelijk voor de marketing, ik ga over HR. We werkten hiervoor al samen en merkten dat databeveiliging zo’n vlucht nam, dat we er een aparte business van wilden maken. Officieel bestaan we sinds september 2017. Op dit moment werken we met een team van bijna dertig specialisten.’

B: ‘Eigenlijk doen we drie dingen. Het eerste – Identity & Access Management – draait om de interne organisatie. Dus: zorgen dat medewerkers vanuit hun functie de juiste toegang krijgen tot de juiste systemen. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat je bij informatie kunt die je niet nodig hebt. We zitten midden in een opdracht voor Action, waar we bezig zijn om alle autorisaties kloppend te maken. Binnenkort starten we een vergelijkbaar traject bij een gemeente.’

‘Het tweede is informatiebeveiliging, waarbij we netwerken beschermen tegen aanvallen door de buitenwereld. En dan heb je nog de user awareness. Want je kunt je systemen nog zo goed beveiligen, de menselijke factor blijft groot. Kijk maar naar phishing. Een hacker scant je LinkedIn, doet zich voor als je collega en vraagt via een spookmailadres of je even op dit linkje wil klikken. Malware zit in een klein hoekje. Wij vergroten het bewustzijn van medewerkers.’

 

 

HOE ONDERSCHEIDEN JULLIE JE VAN ANDERE IT SECURITY-BEDRIJVEN? 

C: ‘Met onze mensen. We willen dat je vakinhoudelijk supergoed bent en alle techniek in huis hebt, maar het belangrijkste is: pas je in het team? Op vrijdag verruilen we de werkvloer van onze opdrachtgevers allemaal voor het eigen nest, om elkaar te helpen, te inspireren en te overleggen. Met een barbecue in de tuin of een hackaton. Als je elkaar beter kent, sta je ook sneller voor elkaar klaar.’

B: ‘Daarnaast bieden we onze klanten meer dan alleen extra handen. We helpen ze door hun complete probleem op te lossen, niet slechts het technische deel. We leveren multidisciplinaire teams – van techneuten tot mensen die goed zijn in bedrijfsverandering – en verzorgen het hele traject. Van advies tot implementatie. Met oplossingen die nog jaren mee kunnen.’

 

NAVAIO RIJDT – VOOR EEN DEEL – ELEKTRISCH. WAAROM ZIJN JULLIE HIERMEE BEGONNEN? 

C: ‘We leggen met z’n allen behoorlijk wat kilometers af. Jaarlijks rond de 50.000 per persoon, dus ruim boven de miljoen in totaal. Elektrisch rijden is een duurzame keuze die goed bij ons past. Niet alleen bij hoe we zakelijk in het leven staan, maar ook privé. Veel van ons reden al hybride.’

B: ‘Ik reed al een Tesla Model S via MisterGreen en heb m’n compagnons bij Navaio enthousiast gemaakt om er meer te bestellen. De bijtelling is natuurlijk gunstig, dat scheelt, maar we zijn ook wel echt bezig met het duurzame karakter. Dat wilden we vanuit onze onderneming graag blijven uitdragen. De meeste reacties zijn extreem positief. Af en toe kijken mensen op van de luxe, merk ik. Zo van ‘nou, het gaat wel goed met jullie, hè?’ De auto zelf kost uiteraard wat, maar ik vind het belangrijk dat mensen weten dat leasen voor je zaak ontzettend voordelig is.’

C: 'Het straalt natuurlijk ook wel luxe uit, zo’n Tesla. Het is een hoogwaardige auto vol technologische innovaties. Met de Tesla Model 3 op komst wordt elektrisch rijden gelukkig voor de massa steeds toegankelijker. Dan moeten er trouwens heel wat laadpalen bij komen. In de binnenstad van Haarlem staan er nog niet heel veel, maar ik kom bijvoorbeeld regelmatig op het hoofdkantoor van ING. Daar staan er een stuk of veertig in de parkeergarage. Dat is top.'

"We hebben een aantal Tesla’s Model 3 bij MisterGreen in bestelling. Die gaan we inzetten in onze nieuwe wervingscampagne."

 

JULLIE ZETTEN TESLA’S IN OM NIEUWE COLLEGA’S TE WERVEN. HOE ZIT DAT? 

B: ‘We zeggen – heel kort door de bocht – kom bij ons werken, dan krijg je een Tesla Model 3. Zoals we net al zeiden: de mensen maken onze business tot een succes. We hebben er dus zeker wat voor over om in hen te investeren. Niet alleen met een telefoon, laptop en events, maar ook met een betrouwbaar, eersteklas en aantrekkelijk vervoersmiddel.’

C: ‘We hebben een aantal Tesla’s Model 3 bij MisterGreen in bestelling. Die gaan we inzetten in onze nieuwe wervingscampagne. We willen duurzaamheid en innovatie uitstralen, daarnaast is het een mooie manier om mensen aan ons te binden. We hopen dat we zo de juiste kandidaten aantrekken.’

 

WAAROM HEBBEN JULLIE VOOR MISTERGREEN GEKOZEN? 

B: ‘MisterGreen is supertransparant. Heldere site, goeie communicatiestijl, ik had ze eerst een paar keer aan de lijn, toen ben ik een keer langs geweest – gewoon het type gasten dat me aanspreekt. Tesla-fans hebben sowieso snel een klik. Daarnaast vind ik dat MisterGreen zich onderscheidt door slim met data om te gaan. Ze vragen klanten om gegevens te delen, bijvoorbeeld over het aantal kilometers dat we afleggen. Die gebruiken zij dan weer om hun service te verbeteren.'

avatar

Kees Roelandschap

Based in Amsterdam. Building a European Robo-fleet together with @MisterGreenEU Passionate about AI, self driving technology and bullish on $TSLA.